woensdag 24 november 2010

Verborgen genoegens en geheimen

Toevallig stuiten op geheimen van anderen kan heel verrassend zijn. Gister ging Noah in bad en ging even bij zijn zusje d'r kamer 'dingetjes' halen om mee in bad te spelen. Hij vond een heel interessant doosje; er zaten half opgegeten maggieblokjes in en verdwenen pakjes kauwgom, schattig; Kyra's hamsterdrang. Lachen natuurlijk. We hebben genoten van haar verborgen verlangens. Ik vind veel grappige geheimen die rond slingeren in haar kamer. Het maakt haar verontwaardigt als anderen het vinden natuurlijk. Briefjes over haar vriendje, liefdesbriefjes van hem, kleine briefjes waar op staat; 'we zijn vandaag naar de ego geweest in het ziekenhuis'; haar wereld is puur en prachtig. 

Storm daarentegen bewaard haar geheimen heel goed. Alleen haar geheimzinnige lach met twinkelende ondeugende ogen verraden soms haar geheimen, alleen als haar hart zwaar is vertel ze me. Of zoals ze zegt; 'ik wil niet verliefd zijn op hem, dan krijg je zo'n verschrikkelijk rot gevoel in je buik als je hem ziet'. 

Noah is weer een heel ander verhaal; die heeft geen geheimen, die doet niet aan verliefd zijn en verkering; 'Dan weet ik echt niet hoe ik tegen haar moet doen mama, dan kan ik niet naar school'. Hij is wel heel trouw; hij heeft 1 vriendinnetje die hij al 10 jaar kent, als ze komt logeren vind ik ze slapend in 1 bed, heerlijk toch. 

Mijn geheimen en verborgen verlangens koester ik en deel ik met mijn vriendinnen, tenminste als ik weet dat ze de diepte en openheid hebben om ze als zodanig te herkennen en te erkennen. 
Kleine meisjes wensen en passionele vrouwen verlangens zijn er nog steeds; kwetsbaar soms, reuze verwarrend ook wel eens, moeilijk te verenigen soms. Als ze niet te realiseren zijn geef ik ze toch niet op; het geeft me veel te veel sprankelende levenslust en de puurheid daarvan wil ik niet meer verliezen. 
Misschien zullen sommigen nooit uitkomen, ik bewaar ze in mijn hart en lach diep vanuit mijn tenen; verborgen gevoelens zijn heerlijk!
 
15 apr 2008

Geen opmerkingen:

Een reactie posten