woensdag 24 november 2010

Verlangen

Ik ben murw en moe wakker geworden; mijn ogen zijn dof en de sprankeling van binnenuit is verdwenen. Het maakt me ongelukkig om mezelf zo te zien.
In het licht van de dag probeer ik de donkerte van me af te schudden. In mijn slaap klem ik mijn handen stevig tegen mijn benen, mijn kiezen houd ik op elkaar. Mijn lichaam houdt s' nachts letterlijk mijn expressie gevangen. Ik kijk naar mijn zoon; zijn handen wapperen door de lucht, vertellen hele verhalen; het is het eerste wat hij doet als hij wakker wordt. Ik kan de expressie in zijn handen zien en met een enorme drive ontdekt hij de wereld met zijn tastzin. Ik zie al zijn ervaringen door zijn lijfje gaan, het is puur en heerlijk om naar te kijken.
Mijn tranen vloeien als ik bemerk dat ik niet durf te verlangen; verlangen naar een liefdevolle relatie en een zielvoedende baan.
Ik kan me niet meer verschuilen achter een klote huwelijk en een onbereidwillige man. Mijn vrouwenhart zet ik opnieuw in de wacht.
Er zijn maar weinig vrouwen die moeder en minnares zijn van de vader van hun kind. Er zijn ook maar weinig mannen die vader en minnaar zijn van de vrouw die hun kind heeft gebaard. Er zijn überhaupt maar enkelingen die echt het ouderschap verenigen met hun sensualiteit.
Dit is een hels stuk, vooral als je zo diep van binnen oermoeder bent. Als de vrouwenlijn in je familie zich van nature opoffert voor hun gezin.
Toch wil ik het; opnieuw verlangen vanuit mijn vrouwenhart; volop mijn expressie uiten, mijn energie laten stromen, beminnen en schoonheid creëren; maar vooral mijn kwaliteiten in de wereld zetten.
Ik heb geen man naast me staan die zorgt voor een dak boven het hoofd van mijn gezin. Ik zal zelf moeten jagen en de buit binnen slepen, ik wil zelf de wereld ontdekken en in die vreugde en vrijheid mijn kleine wereld veilig stellen, mijn ziel voeden.
Deze krachttoer staart me in mijn gezicht.
Door mijn zoon krijg ik opnieuw de kans om mijn vrouwenhart te verenigen met mijn moederhart. Ik wil niet alleen moeder zijn, maar ook een sensuele vrouw, die aantrekkelijk is in haar stralen en een verschil maakt in de wereld; werkelijk leeft vanuit haar hart, lichaam, ziel en geest.
Het begin van dit alles is verlangen; puur en ongeremd; duizelig en gelukkig worden van alle mogelijkheden.

Heel zacht en voorzichtig laat ik mijn verlangen vanuit mijn hart toe, ondanks de kans dat ik ook daarop zal worden afgewezen door mijn familie, misschien geen man kan vinden die het aandurft; want mijn verlangen is groot, wild en ongeremd.

9 jan 2009


Geen opmerkingen:

Een reactie posten